tirsdag den 27. september 2011

Smuttur til Vejle

Er netop hjemvendt fra to spændende dage på Castberggård i nærheden af Vejle. En kollega og jeg havde tilmeldt os et to-dags diskussionsforum for alle stammebehandlere i Danmark. I programmet var der indført, at Henrik Vesterhauge Petersen skulle fortælle om Løsningsfokuseret systemisk terapi og samtale og jeg må indrømme, at selvom titlen lød spændende så blev jeg i den grad overrasket over, hvor forelsket jeg blev i metoden, som i bund og grund handler om at tage udgangspunkt i det klienten gør godt og ikke i problemerne - altså løsningsfokuseret frem for problemfokuseret. Og så arbejder man hele tiden ud fra det klienten kan og ikke hvad klienten ikke kan. Man kan læse mere om metoden her.

Udover at jeg blev forelsket - i metoden - så var Castberggård et fantastisk sted, faktisk et kursuscenter og højskole beliggende på en skøn gammel gård med nye tilbygninger og små klyngehuse, hvor vi kunne overnatte. Her er et par billeder fra tidlig morgen, hvor morgenmaden ventede, men jeg blev nødt til at dokumentere, hvor fint der var...






Ingen kommentarer:

Send en kommentar