torsdag den 1. september 2011

Færdigt projekt: det hæklede tæppe

Så blev jeg endelig færdig! Begyndte lang tid før vores ferie til England, hæklede i England og efter England. Nu er jeg endelig færdig og er ganske tilfreds med resultatet:


Startede med at hækle bedstemorruder og havde bestemt mig for at hækle 40 stykker i forskellige farver. Nogen overtalte mig til at hækle 8 mere og det er jeg glad for, da tæppet lige er blevet en tand større. Her er bunken af ruder:


Da alle 48 ruder var færdige skulle puslespillet lægges...


Ruderne blev hæklet sammen med sort, hvilket gør en stor forskel. Nu ligger tæppet på sofaen, egentlig var det et klapvognstæppe til Anna, måske bliver det hendes sengetæppe eller noget helt tredje... Men sådan ser det i hvert fald ud:

De næste projekter er blandt andet en hæklet giraf til Mille så Peter og Elly kan få en ny ven, det store hæklede tæppe til Anja (som nok kommer til at vare længe...) og sengetæppet med smukke stoffer blandt andet købt hos Hverdagsmønstre. Har ca. 25 stykker stof i de rigtige mål, men skal op på 42 stykker, så jeg må på udkig efter flere...





4 kommentarer:

  1. Super flot.
    Kan man bestille et i 5 gange 10 meter?

    Kærlig hilsen
    Mor

    SvarSlet
  2. Hmm tror ikke jeg laver dem så store :-)

    SvarSlet
  3. Wauw hvor der det blevet flot! Glæder mig til at se det live.
    Knus Anja

    SvarSlet
  4. Hvor er det et smukt tæppe, er selv ved at gå i gang med et, skal lige finde et fint mønster så går jeg i gang, har aldrig prøvet det før, jeg vil ikke lave det så stort, jeg skal hækle af øko-bomuldsgarn, kh Lene Wagner Petersen

    SvarSlet